سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موینی

حوزه/ امام جمعه محمدیه گفت: مرحوم آیت الله باریک بین در سنگر انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی درخشید و در این راه برای مردم یک الگو بود.

حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، یا اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین، گفت: مرحوم آیت الله باریک بین در سنگر انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی درخشید و در این راه برای مردم یک الگو بود.

امام جمعه شهر محمدیه افزود: این عالم ربانی از سال ۱۳۴۴ تا پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد شیخ الاسلام ضمن اداره مبارزات و جذب جوانان به نهضت اسلامی، به بازسازی مدارس علمیه همچون شیخ الاسلام، صالحیه و سردارین با همراهی مرحوم آیت الله شالی و تربیت طلاب فاضل منشأ برکات فراوانی بوده است.

حجت الاسلام موسوی موینی بیان کرد: نقش  مرحوم آیت الله باریک بین در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است. ایشان در ایام جنگ تحمیلی از طریق سنگر نماز جمعه جوانان را برای عزیمت به جبهه های حق علیه باطل دعوت می کردند و خود نیز پیوسته از رزمندگان در جبهه ها بازدید و به آنها روحیه می دادند؛ علاوه بر این ایشان فرزند برومند خود را نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی پرداختن به ابعاد شخصیتی بزرگان دینی و چهره های مبارز انقلابی و شناساندن این عزیزان به نسل جوان ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha